Bilar i lager 1066

Information med anledning av Coronaviruset, Covid-19

Med anledning av Coronaviruset, Covid-19 vill vi informera om hur vi arbetar just nu, hur vi hanterar din bil när den är på service hos oss och hur vi tar hand om de miljöer våra kunder vistas i.

Öppettider

Tills vidare håller vi öppet som vanligt i våra bilhallar. Du kan också nå oss i chatten här på hemsidan som är bemannad 07–18 varje vardag, på kundservice@upplandsmotor.se, på telefon 077-900 100 och i våra sociala medier. Vi erbjuder just nu också hemleverans av din nya eller begagnade bil, samt att vi kan hämta och lämna din bil som ska på service. Läs mer här och kontakta kundservice vid frågor.

Så här hanterar vi din bil som är inne på service

För att skydda din bil när den är inne på service hos oss använder vi rattskydd, sittskydd, golvskydd och växelspaksskydd. Våra tekniker använder också alltid skyddshandskar och annan skyddsutrustning när de arbetar med era bilar.

En del bilar kräver start med alkolås och förutsätter att man blåser i utrustningen. I vissa fall kan kunden själv "blåsa igång" bilen, men vid de arbeten som kräver teknikerns starthjälp använder vi engångsmunstycken. 

Känner du dig ändå osäker så erbjuder vi just nu möjligjheten att hämta och lämna din bil när den ska in på service eller skadeverkstaden. Läs mer om det här.

Leverans av nya bilar

Just nu låter vi skyddsutrustning som en nybil levereras med, sitta kvar fram till leverans. Den tas sedan bort under leveranstillfället tillsammans med dig som kund.

Om du köper ny, eller begagnad, bil kan du även välja att utan kostnad få din bil levererad hem till dig. Hur det fungerar kan du läsa mer om här.

Detta gör vi i våra bilhallar och kundmiljö

Vi har skärpt våra städrutiner vilket bland annat innebär att alla handtag torkas av flera gånger per dag och vi använder ett bakteriedödande medel vid städning.

Om du inte vill komma in i lokalen kan du ringa din personliga servicetekniker eller kundservice på
0771-900 100 så hjälper vi dig.

Vi värnar om att alla ska hålla sig friska

På Upplands Motor har vi just nu aktivt valt att inte skaka hand på vår arbetsplats för att minska risken för spridning av viruset. Vi hoppas och tror att alla kunder ser detta som en viktigt skyddsåtgärd och att ett välkomnande leende räcker under rådande omständigheter. 

För att du som kund ska känna dig så trygg som möjligt serverar vi vår frukost i sluten förpackning tills vidare.

Vår personal

Vi på Upplands Motor tar vårt ansvar gällande Coronaviruset och följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Det innebär bland annat att vi tvättar händerna noggrant och ofta, att medansvariga som känner sig sjuka stannar hemma samt att de ur vår personal som har vistats i riskområden stannar hemma i 14 dagar.

Vi hjälper dig

Chatta med oss, ring oss på 0771-900 100 eller maila oss på kundservice@upplandsmotor.se så hjälper vi dig. Vår kundservice är bemannad 07-18 varje vardag. 

Relaterade nyheter