Bilar i lager 709

Köp bil online

Nu behöver du inte ens lämna hemmets lugna vrå för att köpa bil. Du kan istället klicka hem bilen direkt från soffan. Enkelt va?

Smidigt och tryggt

  • 14 dagars öppet köp
  • Köp bilen nu - betala vid leverans
  • MRF-ansluten handlare

Längre ner på sidan hittar du allt du behöver veta om hur det fungerar att köpa din bil online.

Här kan du läsa fullständiga villkor som gäller vid bilköp online.

Bilar du kan köpa online

Hos oss hittar du ett brett utbud av nya och begagnade bilar du kan köpa online, självklart både personbilar och transportbilar. 

  • Volvo V60 D4

    D4 Classic Summum

    2018 3 692 mil
    259 000 kr
  • Volvo V90 D4 AWD

    D4 AWD Momentum Advanced Edition

    2021 40 mil
    Ny bil
    419 900 kr
  • Volvo V90 B4

    B4 Bensin Momentum Advanced Edition

    2021 112 mil
    399 900 kr
  • Mercedes-Benz Vito V 220 d

    2019 2 112 mil
    461 250 kr
  • Volvo V60 Cross Country B5 AWD

    B5 AWD Bensin Advanced

    2021 468 mil
    559 900 kr
  • Volvo V90 Cross Country T5 AWD

    T5 AWD OceanRace

    2019 2 566 mil
    479 000 kr
  • Volvo V60 Cross Country D4 AWD

    D4 AWD Advanced SE II

    2020 3 600 mil
    399 900 kr
  • Renault ZOE R135

    PhII 52 kWh Intens batterihyra

    2020 1 665 mil
    219 900 kr

Bilköp online - så funkar det

När du klickar på knappen "Köp bilen direkt" så öppnas ett nytt fönster med några steg du behöver gå igenom, här förklarar vi hur de olika stegen fungerar.

1. Inbyte

Om du inte har bil för inbyte klickar du på det alternativet (du kan nu läsa vidare under punkt 2).

Om du har bil för inbyte så klickar du på alternativet för det. Du kommer då ombedas att fylla i registreringsnummer, ungefärligt antal mil som bilen har gått och uppgifter om bilens utrustning och skick (ju mer information desto lättare blir det för oss att uppskatta bilens värde).

När vi sedan kontaktar dig kommer vi då att gå igenom din bils uppskattade värde med dig. Observera att du kommer behöva komma in med din bil så att vi kan inspektera den innan avtal skrivs på.

Klicka på "Gå vidare". I det efterföljande steget verifierar du bara att det är rätt bil som du angett uppgifter för. Om allt stämmer klickar du på "Gå vidare" igen.

2. Betalsätt

Hur vill du betala för din nya bil? Du kan välja mellan:

  • Kontant (väljer du det alternativet kan du läs vidare under punkt 3)
  • Finansiering (läs vidare)

Om du väljer finansiering kommer du vidare till nästa steg där du kan lägga in tänkt kontantinsats samt hur många månader du vill ha avbetalning på.

När du är klar med att fylla i uppgifterna klickar du på "Välj finansiering" för att komma vidare.

3. Försäkring

Observera att du inte behöver välja försäkring här. Du kan enkelt gå vidare i processen utan försäkring genom att trycka på knappen "Hoppa över detta steg".

Om försäkring önskas så fyller du i ditt personnummer samt anger det ungefärliga antal mil du räknar med att du kommer köra bilen per år.
Du kommer i nästa steg att presenteras med ett förslag på försäkring som passar dig och din nya bil. Klickar du på länken för "Mer information" ges du även möjlighet att komplettera försäkringen med t ex Trygghetspaket.

Om du känner dig nöjd med vald försäkring trycker du på knappen "Välj" för att gå vidare.

4. Dina uppgifter

Om du fyller i ditt personnummer så kan vi hämta in dina uppgifter, det går även bra att fylla i dina uppgifter manuellt, då klickar du på knappen "Fyll i manuellt".

När du fyllt i dina uppgifter så behöver du kryssa i rutan för att du godkänner köpvillkoren. Därefter är det bara att klicka på "Genomför köp" så är du klar.

5. Vad händer nu?

Efter att du genomfört ditt köp kommer en representant från Upplands Motor att kontakta dig för att gå igenom eventuella inbyten, övriga detaljer, eventuella frågor samt boka in en tid då du kan komma och hämta upp din nya bil.

Har du frågor? Chatta med vår kundtjänst så hjälper de dig vidare. Du kan givetvis även kontakta oss på andra sätt.

Frågor och svar om att köpa bil på nätet

Hur och när betalar jag mitt bilköp?

Efter genomfört köp kommer du att kontaktas av vår säljare som går igenom betalningsproceduren. Antingen kan du betala via bankgiro innan du hämtar ut bilen eller med kort eller Swish på plats hos oss vid leverans av bilen.

Vilka betalsätt accepteras?

Vi accepterar följande betalsätt:

  • Bankgiro - betalning sker till bankgironummer 5439-5975. Märk inbetalningen med bilens registreringsnummer. Tänk på att betala senast två dagar innan leverans så att betalningen hinner komma fram till oss i tid.
  • Kortbetalning - betalning med bankkort Mastercard eller Visa på plats.
  • Swish - du kan betala med Swish på plats.

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms om inte annat anges.

Hur fungerar ångerrätten vid bilköp online?

När du köper en bil på upplandsmotor.se gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Upplands Motor detta inom 14 dagar från att du eller någon person du utser, tagit emot den beställda bilen (ångerfristen).

Läs mer om ångerrätten under våra villkor.

Hur mycket får jag använda bilen under perioden för ångerrätt?

Du har 14 dagars ångerrätt och under den tiden får bilen köras max 50 mil. Eventuella avdrag på återbetalning kan göras baserat på hur bilen nyttjats under perioden.

Varför går inte bilen jag tittar på att köpa online?

Av olika anledningar går inte alla bilar att klicka hem online. Hittar du en bil du är intresserad av är du välkommen att kontakta oss så ska vi försöka hitta en lösning som passar dig.

Vad händer efter att jag klickat på köpknappen?

Vi kommer att kontakta dig och går då igenom detaljer kring betalning, leverans och eventuellt inbyte.

Jag tycker inte att inbytespriset som presenterats stämmer

Du kommer alltid att behöva komma in och visa upp din bil för oss så att vi ska kunna värdera den korrekt och kan då ge dig en mer korrekt värdering.

Hur snabbt kan jag hämta ut bilen?

Du kan hämta ut din bil inom 5 arbetsdagar, behöver du bilen snabbare så prata med din kontaktperson så ser vi vad vi kan göra.